شیوه های کمک مدیران بازاریابی به مردم و شرکت ها
شیوه های کمک مدیران بازاریابی به مردم و شرکت ها
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت 14:50 | بازدید : 252 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

7 شیوه ای که مدیران بازاریابی می توانند به مردم و شرکت هایشان کمک کنند

 

هر شرکتی نیاز به بازاریابی دارد و بازاریابی جزئی جدایی ناپذیر از پروسه کار شرکت هایی است که محصولات و یا خدماتی را به فروش می رسانند. این بازاریابی باید با استفاده از یک مدیریت انجام گیرد که به فرآیند این مدیریت کردن "مدیریت بازاریابی" گفته می شود. افرادی که مدیر بازاریابی هستند، سعی می کنند تا موقعیت های لازم برای بازاریابی را برای شرکت ها و سازمان ها تولید کنند و سعی کنند کاری کنند استراتژی های مناسبی برای بازاریابی کردن در این سازمان ایجاد شود. اما سوال اینجاست که مدیریت بازاریابی در چه جنبه هایی می تواند به بهره وری و سودآوری یک سازمان کمک کند؟ فردی که مدیر بازاریابی است چگونه می تواند به کمک دیگر بخش های یک سازمان بیاید و برای این سازمان و یا شرکت سودآوری به ارمغان بیاورد؟ این ها سوالاتی هستند در در ادامه این پست به آن ها پاسخ می دهیم.

مدیریت بازاریابی به شیوه های زیر به شرکت ها کمک می کند:

1. مدیران بازاریابی موقعیت های بازار را تحلیل می کنند

مدیران بازاریابی اطلاعاتی را که مرتبط با مشتریان هستند را جمع آوری می کنند و این اطلاعات را تحلیل می کنند. این جمع آوری کردن و تحلیل کردن اطلاعات منجر به این می شود که شرکت بداند که موقعیتش در بازار چگونه است. به عبارت دیگر وقتی که مدیران بازاریابی این اطلاعات را در اختیار مدیران اصلی شرکت قرار می دهند، آن ها به جایگاهی که در بازار دارند (به طور کلی از نظر رقبا و محل قرار گرفتن شرکتشان نسبت به محل قرار گرفتن رقبا) دید وسیعی پیدا می کنند و همین دید باعث می شود که بتوانند درک بهتری از کارهایی که می توانند در آینده برای بالا بردن کیفیت کارشان انجام دهند پیدا کنند و همچنین به آن ها کمک می شود تا راحت تر استراتژی های آینده را بررسی کنند.

2. مدیران بازاریابی بازارهای هدف را مشخص می کنند

یکی دیگر از جنبه هایی که مدیران بازاریابی می توانند به مدیران شرکت ها کمک کنند این است که بازارهای هدف را برای آن ها مشخص می کنند. مدیریت بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا بازارهای هدف را بشناسند. بازارهای هدف بازارهایی هستند که سازمان دوست دارد تا در این بازارها سرمایه گذاری کند و کار فروش محصولاتش را از طریق این سازمان انجام دهد. بنابراین مدیران بازاریابی با مشخص کردن بازارهای هدف سعی می کنند این موقعیت را برای مدیران سازمان ها فراهم کنند که بتوانند بازار اصلی را که می توانند برایش سرمایه گذاری کنند مشخص شود. مدیران شرکت ها می توانند از مدیران بازاریابی استفاده کنند تا بازار هدفشان را مشخص کنند و بدانند که باید در چه بازاری سرمایه گذاری کنند.

3. مدیران بازاریابی در برنامه ریزی و تصمیم گیری به مدیران اصلی شرکت کمک می کنند

یکی از کارهایی که در بازاریابی انجام می شود کار پیش بینی کردن آینده با استفاده از تحلیل هایی است که وجود دارد. مدیران بازاریابی با تحلیل کردن داده های مرتبط با بازار این موقعیت را برای مدیران اصلی شرکت فراهم می کند که یتوانند برای خودشان تصمیماتی را در زمینه استراتژی هایی که در آینده شرکت و یا سازمان قرار است اتخاذ کند بگیرند. به بیان بهتر، مدیران بازاریابی برای کار تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند و این تصمیم گیری و برنامه ریزی را با استفاده از تحلیل هایی انجام می دهند که از داده های مربوط به مشتریان و اطلاعات آماری آن ها می کنند. بنابراین مشتریان با تحلیل کردن این داده ها می توانند به مدیران اصلی کمک کنند تا در آینده تصمیم گیری های خودشان را انجام دهند.

4. مدیران بازاریابی مشتری تولید می کنند

یکی دیگر از کارهایی که مدیران بازار انجام می دهند؛ تولید مشتری برای سازمان و یا شرکت است. همان طور که می دانید در هر شرکت و یا سازمانی هدف اصلی این است که مشتری ایجاد شود. هدف اصلی این است که افرادی که می توانند مشتری باشند (به بیانی مشتریان بالقوه) با استفاده از تکنیک هایی، جلب سازمان و یا شرکت شوند و تبدیل به مشتریان حقیقی شوند. این کاری است که به خوبی از عهده افرادی که به عنوان مدیران بازاریابی فعالیت می کنند؛ برمی آید. آن ها با استفاده از تکنیک های بازاریابی که انجام می دهند می توانند مشتریان را جلب خودشان کنند و بنابراین در تولید کردن مشتری برای شرکت و یا سازمان مفید می باشند. بنابراین این مدیران بازاریابی هستند که برای یک تجارت مشتری تولید می کنند.

5. مدیران بازاریابی به سودآوری شرکت کمک می کنند

مهم ترین روشی که یک شرکت می تواند با استفاده از این روش سودآوری داشته باشد؛ روش بازاریابی می باشد. بنابراین پرواضح است که افرادی که به عنوان مدیران بازاریابی کار می کنند می توانند برای شرکت سودآوری داشته باشند. افرادی که به عنوان مدیران بازاریابی در یک شرکت و یا یک سازمان کار می کنند می توانند در افزایش پیدا کردن میزان سود شرکت مفید باشند. آن ها این کار را با استفاده از بازاریابی انجام می دهند. وقتی که بازاریابی به خوبی انجام شود؛ آن ها می توانند مشتریان بالقوه را که احتمال تبدیل شدنشان به مشتریان حقیقی وجود دارد را تبدیل به مشتریان حقیقی کنند و به این شکل کاری کنند که بازاریابی نتیجه داشته باشد و مشتریان یک شرکت و یا سازمان افزایش پیدا کنند. در چنین شرایطی میزان خرید بیشتر خواهد شد و مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان پولساز اصلی می شوند.

6. مدیران بازاریابی باعث می شوند کیفیت زندگی انسان ها بهتر شود

"نوآوری" یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند؛ دارند. آن ها افرادی خلاق هستند و سعی می کنند تا روش های جدیدی را برای بازاریابی کردن و تبلیغ کردن محصولات و خدمات جدیدی که شرکتشان تولید کرده است ارایه نمایند. از آن جایی که این محصولات و خدمات جدید هرکدام به شیوه ای می تواند امید به زندگی افراد در جامعه را افزایش دهد؛ بنابراین می توان انتظار داشت که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند؛ به این شیوه بتوانند میزان کیفیت زندگی نوع بشر در سیاره زمین را بهتر کنند. به این دلیل که هر محصولی که قرار است راهی بازار شود؛ باید اول از همه به گونه ای باشد که بتواند کیفیت زندگی انسان ها را بهتر کند و افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند این امکان را فراهم می کنند که مشتریان بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

7. افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند موقعیت های شغلی ایجاد می کنند

فرآیند بازاریابی ترکیبی از فعالیت های مختلف مانند کارهای تحقیقاتی، کارهای برنامه ریزی برای محصولات، کارهای برنامه ریزی برای تبلیغات و کارهای مرتبط با سرویس های فروش و غیره می باشد. افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند می توانند با ایجاد کردن فرصت های شغلی در این زمینه ها، برای تعداد زیادی از افراد اشتغال زایی نمایند. در حقیقت مدیران بازاریابی می توانند با بکارگیری نیروی جوان و متخصص در این زمینه ها، برای آن ها کار ایجاد کنند. در حقیقت می توان گفت که افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی فعالیت می کنند شاخه جدیدی را در میان فرصت های شغلی که یک شرکت می تواند برای تازه کاران فراهم کند ایجاد کرده اند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 457
:: بازدید سال : 1196
:: بازدید کلی : 5696